WYDARZENIE PRZEŁOŻONE NA NOWY TERMIN - 18.09.2020 - Czytaj więcej...
PANDEMIA COVID-19 A SYTUACJA TRENERÓW PERSONALNYCH

W obliczu rozwijającej się pandemii koronawirusa, ucierpiało zarówno wiele firm, jak i jednoosobowych działalności, na których najczęściej byli zatrudnieni trenerzy personalni. Obecna sytuacja wymusiła podział rynkowy na ,,wygranych” i ,,przegranych”. Czy jednak wszyscy trenerzy są na straconej pozycji? Wydaje się, że zamknięcie klubów fitness, ośrodków sportowych oraz odwołanie wszelkich treningów, jest postawieniem kropki nad I w przypieczętowaniu smutnego końca. Jednakże czy oby na pewno nie ma rozwiązań dla trenerów personalnych i branży fitness w dobie kryzysu?

Z pewnością nie jest to łatwe, ponieważ zawód trenera personalnego wymaga bezpośredniej interakcji- jak to w sporcie kontaktowym. Jednakże rynek wymaga dostosowania się do klienta- który obecnie jest zamknięty w domu. Odpowiedzią wydaje się być ucieczka do świata online i wykorzystanie aktualnego trendu, w którym osoby kupują zatrważające ilości sprzętu do ćwiczeń w domowych pieleszach. Ale nie ukrywajmy, wciąż potrzebują merytorycznego wsparcia JAK to robić. Przebywając w domu, więcej czasu  poświęcany na buszowanie po internecie i serwisach społecznościowych. Dlatego na te kanały należy zwrócić szczególną uwagę i trzeba wykorzystać, aby przetrwać w najbliższych miesiącach.
Pamiętajmy czego brakuje ludziom w dzisiejszych czasach- nie tylko wiedzy o poprawności  wykonywanych ćwiczeń, ich dostosowaniu do sylwetki, celów i predyspozycji, ale również motywacji i wsparcia w walce o swoje marzenia. Na to również należy zwrócić ogromną uwagę decydując się na interakcję w sieci. Codziennie zewsząd dostarczane są nam informacje jak walczyć z wirusem- tym ludzie są przesyceni. Jednakże podpowiedzi jak przygotować pożywny posiłek, jak dostarczać organizmowi niezbędnych wartości, jak wykorzystać w ćwiczeniach ,,domowe materiały” jak krzesło, łóżko, butelki wody, jak się zmotywować by z tej kanapy wstać, co robić by nie utracić wcześnie wypracowanej formy a także jak ją wyrobić pomimo panujących okoliczności- to content, który aktualnie nie tylko ucieszy odbiorców, ale będzie niezwykle pomocnym. Dla trenerów- wizerunkowo, dla ludzi- w tym monotonnym czasie.
Jak wiadomo przy bezpośrednim kontakcie z trenerem, może on czuwać nad poprawnością wykonywanych ćwiczeń, jednakże w chwili obecnej popularne stały się livestreamingi, nagrania oraz wspólne ćwiczenia na kamerach. Na social mediach coraz częściej pojawiają się formaty video- treningi zdalne, w których uczestnicy są bacznie obserwowani przez trenerów i na bieżąco poprawiani. Popularność powyższych metod oraz wzrost zapotrzebowania na sprzęt do ćwiczeń w domu, wskazuje na to, iż społeczeństwo bardzo szybko adaptuje się do sytuacji w jakiej zostało postawione. Nikt nie wie ile potrwa pandemia COVID-19, stąd działania przedsiębiorców muszą zostać przemyślane na najbliższe miesiące, i także muszą się dostosować do obecnej sytuacji i potrzeb klientów. Którzy wciąż nimi pozostali, jednak na odległość. Kreatywność, wsparcie, motywacja oraz merytoryczna wiedza przekazywana nieprzerwanie, nie tylko wzbudzi zaufanie wśród klienteli, ale może sprawić jej poszerzenie.
Warto zastanowić się nad tymi rozwiązaniami, aby nie stracić kontaktu z klientami, pozyskać nowe relacje, pozytywnie wpłynąć na nowych odbiorców- ich morale, świadomość zdrowego stylu życia, zwiększenie pewności siebie oraz aktywności.  Ten czas można przekuć także w możliwość rozwinięcia swoich umiejętności a także pozyskania nowej, dotychczas z pozoru niepotrzebnej wiedzy ( promocja online, videostreaming, marketing..). Branża fitness prężnie się rozwijała, przetrwa i tym razem, trudności przekuwając w wyzwania, których się podejmie.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO I ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA